Analizirali smo dinamiku radova na nizu dionica autoceste na koridoru Vc, kao i procjene struke i institucija kada je riječ o početku radova na preostalim dionicama

Na sjeveru se gradi 50 km autoceste, Hercegovina ovog ljeta dobiva 11 km, tunel Prenj 2030.

Na sjeveru se gradi 50 km autoceste, Hercegovina ovog ljeta dobiva 11 km, tunel Prenj 2030.
19.03.2024.
u 19:37
Pogledaj originalni članak

Mjeseci koji su pred nama donose novu dinamiku u investicijskom procesu gradnje dionica autoceste na koridoru Vc koje prolaze kroz Federaciju BiH, a dokaz je činjenica da se u ovoj godini očekuje početak rada na čak četiri dionice u Hercegovini, kao i ubrzanje aktivnosti na gradnji sjevernog dijela koridora od Zenice prema Doboju, piše Večernji list BiH. Sve navedeno ide u smjeru dosezanja strateških ciljeva koji govore kako bismo za otprilike četiri godine trebali imati potpuno završen sjeverni dio koridora, dok bi na jugu realizacija tehnički najzahtjevnijeg dijela autoceste - tunela kroz planinski masiv Prenja trebala biti okončana do kraja ljeta 2030. godine. Iz Javnog poduzeća Autoceste FBiH za Večernji list su naveli kako je strateški cilj uprave da cijeli sjeverni koridor u potpunosti bude završen u lipnju 2026. godine.

Dinamika

Uvidom u trenutačno stanje na ovom dijelu Federacije BiH vidljivo je kako se radi na izgradnji čak 50 km autoceste te je ostalo još otvoriti radove na posljednjoj dionici Ozimice - Poprikuše (12 km), čime će cijeli sjeverni dio koridora biti u nekoj od faza izgradnje. Dakle, ističu iz Autocesta Federacije BiH, od Sarajeva, odnosno Bradine, do krajnje točke na Savi autocestom na koridoru Vc moglo bi se nesmetano putovati 2026. godine.

Kada je riječ o Hercegovini, do početka ove ljetne sezone u promet će biti puštena dionica Počitelj - Zvirovići te će Bosna i Hercegovina dobiti novih 11 km autoceste. Uz to, intenziviraju se aktivnosti i na pripremi za gradnju preostalih dionica koje se, ugrubo govoreći, vežu uz središnji dio Hercegovine - napose Grad Mostar, kao i sjever Hercegovine.

Plan je da do kraja ove godine počnu radovi i na dionicama Mostar jug - tunel Kvanj, tunel Kvanj - Buna, Mostar sjever - Mostar jug, kao i izgradnja najkompleksnijeg objekta na cijelom koridoru, tunela Prenj. Dionica autoceste Mostar sjever - Mostar jug dužine je 14,2 kilometra, počinje petljom Mostar sjever i završava petljom Mostar jug. Predviđeno je da se gradi pet tunela ukupne dužine blizu šest kilometara, deset vijadukta/mostova ukupne dužine blizu dva kilometra te otvorene trase blizu šest kilometara. S druge strane, tunel Prenj, s dužinom većom od 10 kilometara, ubraja se među najkompleksnije građevinske objekte u svijetu. Projekt je to koji će predstavljati izniman izazov iz kuta struke, što je posljedica iznimno zahtjevnih geografskih osobina sjevernog dijela Hercegovine. Planirani rok za potpisivanje ugovora s izvođačem radova za tunel Prenj je treće tromjesečje 2024. godine. Natječajna dokumentacija za drugu fazu je pripremljena i dostavljena Banci 29. siječnja 2024. na komentiranje i usuglašavanje s Bankom. Uskoro se očekuje i raspisivanje druge faze. Rok za završetak tunela Prenj je, prema dinamici, planiran za kolovoz 2030. godine.

Istodobno, kada govorimo o stupnju realizacije projekata južno od Mostara, natječaj za izgradnju dionice Mostar jug - tunel Kvanj je pri kraju i očekuje se da bi se ugovor za izgradnju trebao potpisati na proljeće. Iz JP Autoceste Federacije BIH iznijeli su procjenu tijeka ovoga dijela investicijske priče, naglasivši da će, ako radovi budu išli prema utvrđenoj dinamici, izgradnja ove dionice, koja je ključna za povezivanje cjelokupnog prostora Hercegovine, biti okončana do kraja 2028. godine.

Gospodarske prednosti

Gospodarske prednosti dovršetka kapitalnog projekta gradnje dionica autoceste su neupitni. Uz ostalo, prostor Bosne i Hercegovine bit će u potpunosti povezan s europskim prometnim koridorima, na sjeveru s koridorom X, a na jugu s Jadransko-jonskom autocestom, što će donijeti izravnu korist za cijelo društvo razvojem područja kojima prolazi, gospodarsku zajednicu, ali i turističke potencijale. Simbolično, intenziviranje izgradnje dolazi upravo u vrijeme povijesno značajnog zamaha Bosne i Hercegovine na europskom putu, koji sam po sebi otvara nove perspektive razvoja.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.