još je u šoku

Ispovijest žene koja je za korak izbjegla smrt u Mostaru

Foto: N1
Foto: Fena
15.05.2017.
u 17:53
Kad sam saznala za nesreću, osjećala sam kao da sam izbjegla smrt za jedan korak. Ali, mislim da je sudbina htjela da se tako dogodi", kazala je Dajana.
Pogledaj originalni članak

Treći je dan od tragične nesreće, prilikom pada sportskog aviona kod Mostara, kada je poginulo pet osoba, istraga na samom mjestu nesreće je zavšena, ali nastavlja se potraga za uzrokom nesreće.

Kako je za N1 potvrđeno u Ministarstvu prometa, prikupljeni su svi dijelovi aviona, i odneseni na vještačenje. U međuvremenu, mnogo je teorija o uzroku nersreće, ali i pitanja koliko su letjelice koje lete bh. nebom sigurne za putnike?

Dajana Cvjetković je bila u grupi koja je letjela neposredno prije tragično nastralih u kobnoj nesreći.

"I kad smo se vraćali saznali smo tu informaciju, prvo preko radija. Kad sam saznala, osjećala sam kao da sam izbjegla smrt za jedan korak. Ali, mislim da je sudbina htjela da se tako dogodi", kazala je.

Dajana priča da je imala ugodno letenje, te da su članovi posade bili vrlo profesionalni.

"Sjedila sam do pilota. Na nozi je imao papir u koji sam pogledala. Pilot se nasmijao i rekao da je to standardna procedura, i da bez obzira koliko puta danas lete moraju svaku tu stavku provjeriti. I to je trajalo prilično dugo, jer je svaku tu stavku provjeravao dva puta".

Baš kao i Dajana, Mostar i cijela Bosna i Hercegovina još su pod dojmom velike tragedije. Dan sahrane stradalih bit će i Dan žalosti, a Komemoracija za petoro poginulih, od toga troje djece, bit će u utorak.

Što je krenulo po zlu i što je uzrok tragedije još se istražuje. U nedostatku zvaničnih informacija, pojavjuju se različite teorije, pa i ta da je pilot usred letenja doživio srčani udar. Eksperti koje smo konzultirali, a koji su zbog nedostatka informacija izbjegli kameru, kažu da je indikativno to što je avion pao vertikalno, te da su dijelovi letjelice završili u krugu 50-tak metara, a u nekim drugim nesrećama dijelovi se mogu prostirati i kolimetrima uokolo. Sve detalje će još analizirati Povjerenstvo koja ima zadatak da utvrdi točan uzrok. Do tada, samo štura izjava tajnika državnog ministasrtva prometa.

Igor Pejić, tajnik Ministarstva prometa BiH je kazao: "Jučer je istraga okončana na licu mjesta, na način da su ostaci letjelice uklonjeni i prebačeni u hangar zračne luke u Mostaru, zaključani, i trenutno se nad njima vrši vještačenje. Time je okončan očevid na licu mjesta".

Pitanje sigurnosti sportskih letjelica u BiH, na žalost, otvara se samo kada se dogodi najgore - kao u slučaju ovog nemilog događaja, ili smrti petoro ljudi u Zalužanima u Banja Luci, prije pet godina. Od tada se ništa mnogo nije promijenilo.

Kontrolu sportskih aviona, koji se koriste za panoramsko razgledanje, radi Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH. Oni su zaduženi i za izdavanje dozvola za zračnu plovidbu.

Aleksandar Lalović iz BHDCA za N1 je kazao: "Svim zrakoplovima produžene su dozvole. U slučaju da se dokumentacija ne slaže s onim što inspektori zateknu na terenu, odredi se rok u kojem se ti nalazi moraju ispraviti, Kada se to dogodi, i kada se inspektori uvjere da su vlasnivi to uradili, izdaje se potvrda o plovidbenosti".

Mostarska letjelica bila je stara 46 godina. Bh. Zakon o zrakoplovstvu ne precizira kolika mora biti starost aviona koje se koriste za sportske aktivnosti.

Zrakoplov i zrakoplovni uređaj mogu se upotrebljavati u Bosni i Hercegovini samo ako zadovoljavaju uvjete za sigurnu zračnu plovidbu i ekološku podobnost, predviđene ovim zakonom i propisima donesenima na osnovu ovog zakona.

No, stručnjaci upozoravaju da godište prozvođnje letjelice ne mora biti u vezi s njenom ispravnošću. Eksperti kažu da svaki avion, makar bio proizveden i prije 60 godina, ima knjigu održavanja, koja sadrži svaki šaraf na letjelici.

Ukoliko se avion održava, on je kao nov i nakon nekoliko desetljeća.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.