loši proizvodi

I bh. potrošači u problemima, tehnika nikad jeftinija, a lošija

Foto: Tatjana Tadić/PIXSELL
I bh. potrošači u problemima, tehnika nikad jeftinija, a lošija
04.02.2015.
u 09:34
Pogledaj originalni članak

Tržište BiH posljednjih godina preplavili su električni uređaji i tehnika upitne kvalitete, nepoznatih robnih marki koje u najviše dolaze iz manje razvijenih zemalja svijeta. Mobilni telefoni, štednjaci, hladnjaci, perilice rublja i sitni kućanski uređaji nikada nisu bili pristupačniji, ali i njihov vijek trajanja nikada nije bio kraći. Sve češći su slučajevi da se ti uređaji pokvare već nakon kraće upotrebe, nakon čega počinju prave muke za kupca u ostvarivanju svojih potrošačkih prava. Na tržištu tehnike, kao i na većini ostalih tržišta, izgubio se srednji kupac te se najviše prodaju ili iznimno skupi modeli ili vrlo jeftini. Prije se znalo prilikom kupovine televizora koji poznati brend ima najbolje, koje su perilice rublja najpouzdanije, koji proizvođač nudi najbolje hladnjake.

Popravak preskup

Danas, kada je cijena važnija od kvalitete, niska kupovna moć potisnula je u drugi plan kvalitetne i skuplje tehničke uređaje, a na njihovo mjesto došli su oni jeftiniji, manje zvučnih robnih marki. Iako su svjesni kako manje novca često donosi nešto lošiju kvalitetu, kupci jeftinijih tehničkih uređaja iznenade se kada poslije samo godinu-dvije uređaj prestane raditi. Prema izvješću Europskog potrošačkog centra, u uređaje se ugrađuju dijelovi skloni kvarovima, neodvojivi od ostatka uređaja i ne postoji način zamijene, čime proizvođači prisiljavaju potrošače kupovati noviji model uređaja čim onom starom istekne jamstvo. Uređaji imaju sve kraći rok trajanja koji, po pravilu, istječe kada i jamstvo, a popravak stoji gotovo koliko i novi uređaj. “Nakon udara groma skup televizor renomirane marke prestao je raditi. Obratio sam se ovlaštenom servisu kako bi otklonio kvar. Odgovor je bio da je televizoru pokvarena matična ploča koju treba naručiti iz EU i koja stoji 700 do 800 maraka plus troškovi servisa. Nakon prvotnog šoka odlučio sam se za novi televizor zbog male razlike u cijeni popravka i cijene novog televizora”, ispričao nam je Mario.

Neodgovorni trgovci

Koliko se teško izboriti za svoja prava svjedoči i priča kupca kojem je zadovoljstvo zbog novog klima-uređaja kratko trajalo. Naime, uređaj je “radio” ali nije ni grijao ni hladio.“Kupili smo klima-uređaj u ovlaštenoj trgovini čiji su ga serviseri i montirali, međutim, odmah smo primijetili da s uređajem nešto nije u redu. Zrak koji je ispuhivao nije ni grijao ni hladio. Žalili smo se prodavaču koji je kategorično poricao kako s uređajem nešto nije u redu, da bi na naše inzistiranje poslao i svog servisera da utvrdi u čemu je problem. Serviser je tvrdio da je uređaj ispravan. Problem smo riješili tek nakon što smo se obratili tržišnoj inspekciji nakon čije je intervencije prodavač pristao zamijeniti neispravan uređaj te dostaviti novi”, ispričao je Darko za Večernjak.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.