Nakon 27 godina života u Kanadi, gdje je, kako kaže, sve digitalizirano, Mile Terzić vratio se u Bosnu i Hercegovinu i prijavio se za elektronički potpis. Uvjeren je da i BiH mora slijediti isti put. - Elektronički potpis je budućnost. U Kanadi je za vozačku dozvolu ili putovnicu dovoljna fotografija, a ako ne želite ni to, ne morate je imati - sve je digitalno. Drago mi je što i BiH polako prati zapadne standarde. Osim što skraćuje procedure, nova aplikacija Agencije za identifikacijske dokumente (IDDEEA) nudi i praktične usluge poput provjere prometnih kazni. Zbog toga sam se odmah odlučio prijaviti - kazao je Terzić za Fenu.
Njegovo iskustvo pokazuje kako građani sve više prepoznaju prednosti digitalnih rješenja koja štede vrijeme i novac. Prema Zakonu o elektroničkom potpisu BiH, kvalificirani elektronički potpis omogućava potpisivanje dokumenata u digitalnom obliku uz punu pravnu valjanost. Funkcionira na osnovi šifriranja i digitalnih certifikata, čime se jamče autentičnost, integritet i identitet potpisnika. Certifikate trenutačno izdaju četiri ovlaštena autoriteta - Agencija za identifikacijske dokumente (IDDEEA), BH Pošta, Uprava za neizravno oporezivanje (UNO BiH) i Halcom. Iz IDDEEA-e za Fenu poručuju da je proces prijavljivanja za elektronički potpis kratak i besplatan te da se mogu prijaviti svi punoljetni građani, državljani BiH.
Građani koji žele elektronički potpis mogu se javiti u jedan od pet regionalnih centara. - Procedura traje od pet do deset minuta i vrlo je jednostavna. Za sve nejasnoće naš tim stoji na raspolaganju. Do sada se više desetaka tisuća građana BiH prijavilo za elektronički potpis. Vjerujemo da će ovaj alat značajno smanjiti čekanja u redovima i približiti građane digitalnim tehnologijama - objašnjava Armina Musa, savjetnica za sigurnost informacijskih sustava u IDDEEA-i. Kenan Perviz iz sarajevskog ureda IDDEEA-e dodaje da su najvažniji dokument osobna iskaznica i ispravno navedena e-mail adresa jer je ključna za verifikaciju. - Popunjava se zahtjev, potvrđuje ispravnost podataka i e-maila te se potpisuje ugovor s Agencijom. Nakon toga dodjeljuju se pristupni podaci. Kada se završi verifikacija, prijavitelj dobiva elektronički potpis - navodi Perviz.