Na najnovijoj ljestvici The World University Rankings for Innovation (WURI) za 2025. godinu Sveučilište u Mostaru ostvarilo je iznimno priznanje zauzevši 4. mjesto u kategoriji A8 – SDG-Based Responses to Global Challenges. Ovo priznanje potvrđuje status SUM-a kao globalnog predvodnika u području integracije ciljeva održivog razvoja (Sustainable Development Goals – SDGs) u obrazovne, znanstvene i društveno angažirane procese, piše Večernji list BiH.
Strateški pristup održivosti
Kategorija A8 vrednuje način na koji sveučilišta uključuju ciljeve održivog razvoja u svoje kurikule, istraživanja, institucionalne politike i suradnju s društvenim i gospodarskim sektorom. Poseban naglasak stavljen je na konkretnu provedbu Agende 2030. kroz obrazovne programe koji potiču kritičko mišljenje i odgovorno liderstvo, istraživačke projekte usmjerene na rješavanje globalnih izazova poput klimatskih promjena, siromaštva i nejednakosti te aktivnosti koje pridonose izgradnji održivih zajednica i pravednijeg društva. U takvom kontekstu Sveučilište u Mostaru našlo se uz bok najuglednijih svjetskih institucija kao što su University of Hong Kong, University of Oslo, Durham University, University of Groningen, Uppsala University, Carnegie Mellon University, KAIST, Ohio State University, University of Ottawa, University of Calgary i drugih, što svjedoči o prepoznatoj međunarodnoj relevantnosti njegovih napora u području održivog razvoja.
Agenda 2030.
Uz provedbu internih evaluacijskih pokazatelja i aktivnosti temeljenih na indikatorima Agende 2030., Sveučilište je unaprijedilo transparentnost, ravnopravnost, pristupačnost obrazovanja, otvorenost znanosti i osnaživanje zajednice za održivi razvoj. Kvaliteta ovakvog pristupa potvrđena je i uvrštavanjem Sveučilišta u Mostaru na ljestvicu Times Higher Education (THE) Impact Rankings 2025. u svih 17 ciljeva održivog razvoja, što ga svrstava među rijetke institucije s potpunom provedbom Agende 2030. Ovim iznimnim postignućima Sveučilište u Mostaru učvršćuje svoju poziciju moderne, odgovorne i globalno orijentirane visokoobrazovne institucije. Njegovo djelovanje jasno pokazuje kako znanstvena izvrsnost može biti u službi društvenog učinka, stvarajući prostor u kojem se znanje pretvara u održive promjene i doprinosi oblikovanju pravednije i stabilnije budućnosti.