Hasan, šaptač “bubama”:

“Bubom” smo prevozili apsolutno sve, voće i povrće, pa čak i ovce

11.08.2018.
u 18:00
Pogledaj originalni članak

Hasan Velić iz Sanskoga Mosta, koji već puna tri desetljeća živi i radi u Švicarskoj, strastveni je zaljubljenik u legendarne “bube”, automobile koji imaju kultni status i neodvojivi su dio povijesti svjetskoga automobilizma. Velić kaže kako danas posjeduje pet primjeraka ovih vozila, od kojih su četiri proizvedena u Volkswagenovim tvornicama u Njemačkoj, dok jedna potječe iz dalekog Meksika, piše Večernji list BiH. 

Zaljubljen u “folcike”

- U “folcike” sam zaljubljen još od djetinjstva jer je moj otac imao taj automobil i u njemu sam naučio voziti. U to vrijeme on se bavio poljoprivredom i “bubom” smo prevozili sve što se moglo prevesti, voće i povrće, a njome smo prevozili i ovce. Jednostavno, spustili bismo stražnje sjedalo i ukrcali ih unutra - prisjeća se Velić. Kaže kako je poslije završetka srednje medicinske škole i nekoliko godina rada u Domu zdravlja u Sanskome Mostu otišao na pečalbu u Švicarsku. - Sad sam dio kirurškoga tima u Bernu koji obavlja komplicirane operacijske zahvate i moram reći kako dobro zarađujem. Osim toga, popravljam harmonike i glasovire i to mi je dodatni izvor prihoda, a najveća moja strast su “bube” - objašnjava ovaj neobični kolekcionar.

Kaže kako ga je ljubav prema ovim automobilima motivirala da ih kupuje ili nabavlja diljem Bosne i Hercegovine i radi se najčešće o dotrajalim vozilima koja se potom podvrgavaju postupku restauracije.

- To podrazumijeva reparaciju motora i restauraciju cjelokupne karoserije, koja se lakira. Originalne dijelove danas se može lako nabaviti i kupiti, kako rabljene tako i nove. “Folcikama” vraćamo stari sjaj i udahnjujemo im novi život - objašnjava Velić. Dodaje kako tržišna vrijednost svakoga od njegovih restauriranih “buba” nije niža od deset tisuća eura. Ljubav prema ovim vozilima prenio je i na ostale članove obitelji, tako da svatko od njih “duži” po jednu “bubu”. Hasanov sin Armin kaže kako obožava voziti ovaj automobil i tvrdi kako djevojke mnogo više privlače lijepo uređeni stari automobili nego superluksuzna vozila.

Najprodavaniji model

- Jednostavno, to je kao neka magija. Premda posjedujem i jedan novi BMW, vožnja u “bubi” poseban je osjećaj - kaže mlađi Velić. Njegov otac ističe kako sa svojim ljubimcima često sudjeluje na druženjima vlasnika oldtimera diljem regije, a neizostavni je sudionik “bubijada”, kako se nazivaju druženja vlasnika legendarnih “folcika”. Prema njegovim riječima, radi se o vrlo skupom sportu u koji se ulažu velika sredstva. Kako ističe, najstarija “buba” iz njegove kolekcije proizvedena je sad već daleke 1969. godine, a Velić kaže kako se po detaljima mogu prepoznati razlike među ovim automobilima, ovisno o godini i mjestu njihove proizvodnje. Kaže kako je priča o ovim legendarnim automobilima manje-više poznata, da su se počeli proizvoditi u nacističkoj Njemačkoj u okviru projekta koji je svakom njemačkom kućanstvu trebao osigurati motorizirani prijevoz. Proizvodili su se u razdoblju od 1938. do 2003. godine te su postali jedan od najpoznatijih i najpopularnijih automobila svih vremena.

Kad je prije petnaest godina proizveden posljednji primjerak, “buba” je već bila najprodavaniji model nekog automobila u povijesti, dostignula je kultni status te danas ima ogroman broj ljubitelja diljem svijeta udruženih u brojne klubove.•

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.