Što planiraju autoklubovi u FBiH?

Aplikacija za mobitele i oživljavanje hitne helikopterske pomoći

Aplikacija za mobitele i oživljavanje hitne helikopterske pomoći
28.04.2016.
u 07:00
Pogledaj originalni članak

Što se tiče usluga pomoći i informacija na cesti u FBiH, u dosadašnjem razdoblju taj posao obavljale su dvije institucije uz odobrenje Vlade, i to BiHAMK i AMSuBiH, piše Večernji list BiH. U skladu sa Zakonom o cestama FBiH, Javno poduzeće Ceste FBiH d.o.o. Sarajevo u svojstvu provoditelja pripremilo je plan i program za poslove službe “Pomoć - informacije” (SPI) na javnim cestama u FBiH za 2016.

Plan u tri točke

U prilogu su dostavljeni pojedinačni planovi i programi izvršitelja poslova službe “Pomoć - informacije” na javnim cestama u FBiH, i to ponovno BiHAMK-a (Bosanskohercegovački auto-moto klub) Sarajevo i AMSuBiH (Auto moto savez u BiH) Mostar. Oba izvođača dostavila su detaljna izvješća o dosadašnjem tijeku i planovima za izvršavanje zadataka službe “Pomoć - informacije”. Odabranim modelom, koji su ponudila dva kluba, postignuto je sveobuhvatno i kvalitetno pružanje usluga iz ovog područja sudionicima u cestovnom prometu u FBiH, prateći iskustva i praksu u susjednim državama i EU, navedeno je iz Vlade FBiH. Još je u listopadu 2015. na sjednici reguliran i usvojen zakon koji uređuje temeljna pitanja koja se odnose na povjeravanje javnih ovlasti ovim auto-moto klubovima. Oba izvođača ponudila su plan u tri točke, koji, kako je vidljivo iz dokumenata, sadrži informacije:

- tehnička pomoć na cesti i njezina realizacija,

- informiranje o stanju na cestama u FBiH, službe i tehnike

- prometno-preventivne aktivnost edukacijskog karaktera.

BiHAMK na raspolaganju ima 54 vozila za pomoć na cesti, dok AMSuBiH koristi 14 vozila raspoređenih prema potrebama u čak pet županija FBiH. Zanimljivo je kako, uz planove reorganizacije i modernizacije voznog parka, postoje i oni za nabavu hibridnog/električnog vozila za pružanje pomoći na cestama, što je prvi put u povijesti da se takvo vozilo nabavlja u FBiH. U planovima je i izrada android aplikacije, kao i oživljavanje helikopterske hitne pomoći kao vida službe koja će doprinijeti bržem i učinkovitijem pružanju pomoći unesrećenim i onima u potrebi na cestama, što do sada nije bilo moguće. BiHAMK nudi reorganizaciju i ustroj spomenute službe po načelu glavnih regionalnih centara koji bi bili smješteni u većim gradovima i mjestima u BiH. Inače, želi se ugovoriti i razvoj novog softvera za bazu podataka, kao i zapošljavanje novih radnika kao dodatak postojeća 42 zaposlena koji rade na ovim poslovima. Drugi bitan segment u ovoj priči je informiranje o stanju na cestama koje je od vitalnog značenja za sigurno i poboljšano odvijanje prometa u FBiH. Oba izvođača planiraju i širenje usluge na internetu kroz društvene mreže, aplikacije i servise koji bi bili besplatni i dostupni svim građanima.

Informacije tražene

Pregledavajući izvješća oba autokluba, može se vidjeti kako iz godine u godinu raste potreba za ovim informacijama. Na broj informacija o stanju na cestama prošle godine bilo je 785.340 poziva, što svjedoči o značenju informacije za vozače. Treći bitan segment ovih usluga su prometno-preventivne i edukacijske aktivnosti. BiHAMK nudi čak pet preventivnih akcija edukacijskog karaktera tijekom godine. Potrebno je 170.000 KM za preventivne aktivnosti. U to je uvršteno i snimanje i mapiranje dionica, što stoji oko 91.700 KM. I drugi klub, AMSuBiH, ponudio je program edukacije i informacija vozačima o stanju na cestama. Što se tiče edukacijskih i informativnih programa, nude čak 11 godišnje, od kojih se svaki održava usporedno u šest županija, navodi se u dokumentima u čijem smo posjedu.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.