Europska komisija je u utorak objavila da će ponovno dopustiti upotrebu sofisticiranih C3 skenera u zračnim lukama kako bi se putnicima omogućilo da kroz sigurnosne provjere unesu do dvije litre tekućine, umjesto dosadašnjeg ograničenja od 100 mililitara. Ova odluka poništava zabranu korištenja EDS CB C3 tehnologije pregleda iz rujna prošle godine, kojom je putnicima bilo omogućeno nošenje većih količina tekućine.
Ali promjena stava Komisije izaziva kontroverzu jer se ponovno mogu koristiti samo skeneri koje proizvodi britanska kompanija Smiths Detection. To ostavlja zračne luke koje su kupile skupe skenere konkurentnih tvrtki u nezavidnoj poziciji. Ti se skeneri ne mogu ponovno koristiti dok ih ne recertificira Europska konferencija civilnog zrakoplovstva, organizacija zadužena za usklađivanje pravila u europskom zračnom prometu te dok Komisija ne izda svoje konačno odobrenje.
C3 skeneri trebali su olakšati pravila za putnike, a istodobno povećati sigurnost. Zračne luke općenito zahtijevaju da se tekućine u ručnoj prtljazi pohranjuju u kontejnere do 100 ml i da se vade iz torbi s elektroničkim uređajima poput prijenosnih računala i mobilnih telefona.