KAMPANJA

Što donose političke poruke prije izbora

Foto: VL FOTO
Što donose političke poruke prije izbora
10.07.2010.
u 15:06
Hrvatske stranke su iz svojih predizbornih poruka izbacile poziv na entitet i RTV kanal
Pogledaj originalni članak

Slogani s kojim je određen broj hrvatskih političkih stranaka u BiH otvorio sezonu predizbornog lova na glasače, svojom izričajnom, stilskom i metaforičnom strukturom kao da su namijenjeni za promidžbu visokoenergetskih napitaka, skupih automobila ili sportske opreme, a ne potencijalnim glasačima kojim ih stranke žele motivirati da 3. listopada izađu na Opće izbore.

Obraćanje glasačima

“Snaga kojoj vjerujem” - slogan HDZ-a BiH ili “Snaga Hrvata” - slogan koalicije HDZ 1990-HSP BiH, neinventivno je, uopćeno obraćanje glasačima, koje više asocira na reklamu porschea, BMW-a..., nego na potrebnu političku “mišićavost” na koju Hrvati u BiH mogu računati da će ih izvući iz blata u kojem godinama tonu. Iako su u svojim dnevnopolitičkim obraćanjima čelnici hrvatskih stranka u posljednje četiri godine referirali na treći, hrvatski entitet, jednakopravnost, hrvatski RTV kanal... takve poruka nisu našle prostora u njihovu predizbornom marketinškom vokabularu. Politička poruka koju je promovirao predsjednik Narodne stranke Radom za boljitak Mladen Ivanković Lijanović “Ekonomija, ekonomija, ekonomija”, u odnosu na tri ostale stranke predstavlja jasno izražen stav u kojem smjeru idu njihova predizborna obećanja. Ova stranka, kako to stručnjaci za politički marketing navode, ima problema s kredibilitetom onoga tko takve poruke propagira. Iako su ekonomiju u NSRzB-u definirali kao strateški cilj, demantira ih sve lošije stanje u njihovoj ekonomskoj bazi - tvornicama od kojih žive brojni glasači. Poštujući interes glasačke javnosti, srpske političke stranke svoje predizborne slogane temeljit će i dalje na zaštiti imena Republike Srpske. Još prije nekoliko mjeseci Savez nezavisnih socijaldemokrata Milorada Dodika izišao je sa sloganom “Srpska zauvijek”. Za izbor ovakvog slogana tajnik SNSD-a Rajko Vasić kaže da su se “odlučili kako bi svim našim prijateljima, biračima, građanima, partnerima, simpatizerima, drugim političkim strankama i međunarodnoj zajednici rekli s kojeg političkog stava nastupamo na predstojećim političkim događajima do izbora, a to je ‘Srpska zauvijek’”.


Srbi za očuvanje RS-a

Na kartu očuvanja RS-a ići će i njihovi politički konkurenti - SDS, PDP, SRS... Bošnjačke stranke poput SDA i Stranke za BiH svoje predizborne slogane još razrađuju, ali kako poručuju iz njihovih baza, one će i dalje biti na tragu onoga što su do sada u predizbornim kampanjama promovirali - uspješna, jedinstvena BiH. “Anacionalni” SDP BiH u kampanji će igrati na kartu europskih integracija i promociji ekonomskog napretka. Komentirajući slogane najjačih hrvatskih stranaka, stručnjak za politički marketing i odnose s javnošću prof. dr. Zoran Tomić tvrdi da HDZ BiH sa svojom porukom igra na emocionalni aspekt svojih glasača. “Snaga kojoj vjerujem” poruka je kojom, tvrdi Tomić, HDZ BiH poručuje da je stožerna politička snaga u BiH koja može, zajedno s biračima, Hrvate pogurati prema progresu. Na identičnu poruku “Snaga Hrvata” igra, po njemu, i koalicija HDZ 1990-HSP BiH. “Ozbiljne političke stranke i kandidati prije nego što krenu u oblikovanje predizborne kampanje rade tzv. bazna ili nulta istraživanja javnog mnijenja, Dosadašnja njihova istraživanja pa istraživanja raznih međunarodnih organizacija pokazala su da birači sve više preferiraju ekonomske i socijalne teme, nego teme o nacionalnom pitanju ili ustavnoj poziciji. No, i slogani im nisu ekonomski, ali su oni uostalom samo poveznica između ključnih političkih poruka koje će propagirati tijekom predizborne kampanje”, ističe Tomić. Njegov kolega s Univerziteta u Sarajevu prof. dr. Besim Spahić tvrdi da će u ovoj u odnosu na prethodne predizborne kampanje, biti napravljen neki pomak. No, opet će biti mnogo kandidata i malo kreativnih plakata i slogana o kojima, po njegovim riječima, uglavnom odlučuju stranački lideri. “Nažalost, još dominira karizma vođe stranke i na plakatima će biti najviše likova, a ljudi kao da ne postoje”, drži dr. Besim Spahić.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.