Vc

Nova veza RH i BiH preko Save

Foto: mw.nl
Nova veza RH i BiH preko Save
18.09.2010.
u 11:02
Bit će to, slažu se svi sudionici tog sastanka, predstavnici Ministarstva prometa i veza BiH, županijski i općinski čelnici te predstavnici IPSA instituta, gospodarski bum za to posavsko područje, osobito za povratničku općinu Odžak.
Pogledaj originalni članak

Više nema mjesta nagađanjima o tome gdje ulazi koridor Vc iz Hrvatske u BiH i hoće li to biti mjesto Svilaj u općini Odžak. Na službenom sastanku u Novom Gradu, što je ujedno bila prezentacija, ali i pojašnjenje projekta, objelodanjene su potankosti najznačajnijeg ovogodišnjeg projekta koji dolazi u Županiju Posavsku. Bit će to, slažu se svi sudionici tog sastanka, predstavnici Ministarstva prometa i veza BiH, županijski i općinski čelnici te predstavnici IPSA instituta, gospodarski bum za to posavsko područje, osobito za povratničku općinu Odžak.

Cesta koja život znači

- U bližoj povijesti odžačkog kraja i Županije Posavske bilo je mnogo povijesnih trenutaka, ali ovo što smo doznali prezentacijom glavnog projekta autoceste koridora Vc i mosta na rijeci Savi kod Svilaja, čija realizacija odbrojava dane, za nas je povijesni trenutak i ponajbolja ovogodišnja vijest, istaknuo je predsjednik Vlade Županije Posavske Mijo Matanović. Do konca mjeseca projekt će biti predan na njihovu realizaciju, izradu tendera, odabir izvođača radova. - Ova cesta više je od same prometnice. Ona će značiti poticaj gospodarstvu, a s tim dolazi zapošljavanje, poticaj povratka, obnove, u najkraćem donosi živost i život jednom povratničkom području koje zaslužuje dobiti ovakav projekt jer je prvo područje BiH u koje su se povratnici gotovo stopostotno vratili, dodaje Matanović.

Pravila natječaja

- Mještanima smo pojasnili aktivnosti koje čine mjerodavna tijela na pripremama za izgradnju dionice od Svilaja do Odžaka te pripremama za gradnju mosta koji se nalazi na koridoru Vc, pojašnjava Mehmed Dujso, projekt-menadžer za LOT 1. Most preko rijeke Save prema dogovoru s predstavnicima RH je dužine 660 m, svaka država će financirati po 330 m i ta su sredstva na razini obiju država već osigurana. Most će imati srednji raspon od 130 m i visinu koja će omogućavati normalnu plovidbu, bit će još dva raspona od po 100 me s jedne i druge strane u rijeci Savi, te po još dva raspona po 85 i 75 m. Most će biti širine oko 29 m. Imat će po tri vozne trake u svakom smjeru. Na području BiH predviđen je i granični prijelaz te čvorište za isključivanje vozila koja napuštaju autocestu te uobičajeni sadržaji za takve vrste prometnica. Dokumentacija je privedena kraju, što omogućava da federalna Direkcija za autoceste počne raditi na pripremi elaborata za eksproprijaciju i pripremu tenderske dokumentacije za izbor izvođača.

Ta direkcija će početi, po dobivanju dokumentacije, posao eksproprijacije. Mještanima će se ponovno prezentirati način rješavanja imovinsko-pravnih odnosa i druga za njih značajna pitanja. Na skupu koji je održan u ugostiteljskom objektu povratnika “Nova lađa”, koji se nalazi tik u rijeku Savu, pohvaljen je doprinos lokalne zajednice, općinskih i županijskih institucija u pripremi dokumentacije razminiranja terena na tom prometnom potezu. Do konca godine radit će se pripreme za izbor izvođača te procedura pretkvalifikacija, i to po procedurama međunarodnih pravila jer se koriste sredstva za izgradnju dionica autoceste iz kredita europskih razvojnih banaka. - Očekujemo da će početkom iduće godine ovdje biti jedno veliko gradilište te da će se dionica od Odžaka do Svilaja, s privremenim priključenjem na magistralnu cestu M-14, završiti do konca 2012. U tom vremenu će biti završen i most čija bi izgradnja trebala krenuti sredinom 2011. Promet će poteći, ako sve bude kako smo planirali, a sve su pretpostavke za to ispunjene, da promet ovim područjem potekne u 2012. U ovom projektu treba biti riješeno i pitanje graničnoga prijelaza, što će biti obveza mjerodavnih institucija BiH i Republike Hrvatske, kazao je projekt-menadžer Ministarstva prometa i veza BiH Mehmed Dujso.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.