ANALIZA

Brže i jeftinije do Zagreba preko Banje Luke nego na A1 i Vc

Foto: mw.nl
Brže i jeftinije do Zagreba preko Banje Luke nego na A1 i Vc
21.11.2011.
u 09:30
Vlasti Republike Srpske krajem studenoga povezuju Banju Luku i Hrvatsku
Pogledaj originalni članak

Za razliku od Federacije BiH koja ustrajava s prometnim povezivanjem Sarajeva i Zenice, dakle središnjeg dijela bez ikakve veze s međunarodnom cestovnom mrežom, Republika Srpska bit će prva povezana autocestom s Hrvatskom, što i hrvatskim područjima u BiH, s obzirom na najavljene nove projekte, otvara prostor za bolje prometno uvezivanje sa Zagrebom, odnosno Europom.

Prva karika

Umjesto političkih igara kojima se bave vlasti u Sarajevu s očitim pokušajem zaustavljanja razvoja i osiromašivanja većinskih hrvatskih područja sa stalnim izmišljanjem problema na trasi koridora Vc, hrvatske se sredine u BiH, napose županije trebaju pripremiti za nekoliko mogućih projekata koji bi i unutar granica strateški povezali ova područja. Kada bi se skoro realizirali određeni planovi koji se tiču izgradnje brze ceste kroz zapadni dio Republike Srpske, onda Hrvatima u BiH gotovo da i ne bi više bile važne spletke bošnjačkih političara, kao i ‘brzina’ kojom bi napredovala autocesta u državo za čovjeka. Prva karika u tome pravcu je puštanje u promet autoceste Banja Luka – Gradiška te najavljena gradnja mosta preko Save, ali i gradnja brze ceste ili autoceste Banja Luka – Split koja bi prolazila kroz Hercegbosansku županiju. Inače, vlasti u Republici Srpskoj planirale su u izgradnju autocesta investirati, zajedno s partnerima, oko tri milijarde eura i izgraditi 430 kilometara autocesta.

Zapadni krak

Među tim cestama je i Banja Luka - Split, koja bi trebala povezati općine u zapadnome dijelu ovoga entiteta - Mrkonjić-Grad i Šipovo s Banjom Lukom te doći do općine Srpski Kupres. Za gradnju te autoceste zainteresirana je i Republika Hrvatska, ali i vlasti u Hercegbosanskoj županiji, a bila bi od životne važnosti i za područja središnje Bosne, a napose Hercegovine. Do sada je održano više susreta s predstavnicima Hrvatskih cesta i hrvatske Vlade budući da bi se ovaj prometni vezivao za autocestu Zagreb - Beograd. S obzirom na to kojom se ‘brzinom’ kreće izgradnja autoceste na koridoru Vc, napose u Federaciji, izgledno je da bi se puno prije moglo put Zagreba i dalje u Europu zapadnim dijelom zemlje. A to bi ujedno bilo puno brže i jeftinije putovanje, ne samo u odnosu na neizgledni koridor Vc, nego i u odnosu na autocestu A1.

Većinska područja

Vlasti triju hercegovačkih županija trebale bi što prije započeti izgradnju brze ceste čiji bi jedan krak vodio od Mostara preko Širokog prema Imotskome, a drugi do Livna i dalje do planirane autoceste. Uz to središnja bi se Bosna kroz dolinu Lašve i Lepenice mogla na najbolji način povezati s novom autocestom s hrvatskim područjima u Hercegovini, Hrvatskoj na njezinu jugu prema Splitu ali i sjeveru prema Zagrebu. U odnosu na sadašnje alternative, veza sa Zagrebom bit će najjeftinija i najbrža preko Banje Luke. S druge pak strane, putovanje i zamišljenom autocestom na koridoru Vc kroz BiH, odnosno Hrvatsku prema Zagrebu bit će jednako daleko kao i autocestom A1.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

KI
kitikat
11:52 21.11.2011.

da,RS je vec napravila 20 km autoputa prema gradiski,i to za rekordnih 9 godina....a ostale ceste su propaganda,blablabla

PA
park
18:36 22.11.2011.

Koridor Vc je srednjoevropski projekt od prije 25 godina , nema nikakve veze sa Sarajevom i Zenicom . Krešić to zna , al njegov uzor u liku i djelu Smiljka Šagolja lebdi iznad njega .....