izgradnja Koridora Vc

FOTO Pogledajte kako napreduje izgradnja autoceste u Hercegovini

Foto: Autoceste FBiH
1/9
23.02.2021.
u 17:10

Dok na poddionici Buna – Počitelj radovi polako ulaze u završnu fazu (trenutno se vrše asfalterski radovi), na poddionici Počitelj – Zvirovići intezivirane su aktivnosti na izvođenju radova nakon što u prethodna dva mjeseca uslijed vremenskih neprilika radovi bili usporeni

U okviru izgradnje autoceste na Koridoru Vc, na prostoru južne Hercegovine, trenutno je najveći fokus stavljen na dvije poddionice, Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići.

Dok na poddionici Buna – Počitelj radovi polako ulaze u završnu fazu (trenutno se vrše asfalterski radovi), na poddionici Počitelj – Zvirovići intezivirane su aktivnosti na izvođenju radova nakon što u prethodna dva mjeseca uslijed vremenskih neprilika radovi bili usporeni. Izgradnjom poddionica Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići, Bosna i Hercegovina dobit će novih 18 km autoceste.

Poddionica Počitelj – Zvirovići, koja je dio dionice Počitelj – Bijača, podijeljena je na dva lota. LOT 1 obuhvaća trasu autoceste od petlje Počitelj do početka mosta Počitelj i od kraja mosta Počitelj do petlje Zvirovići. LOT 2 obuhvaća izgradnju mosta Počitelj, jednog od najkompleksnijih objekata na cijelom Koridoru Vc, priopćeno je iz Autocesta FBiH. 

Trenutno se na LOT-u 1, Sekcija 1, vrše iskopi i nasipi na glavnoj trasi. Do sada je završeno 96% iskopa i 80% nasipa. Potputnjaci Bivolje Brdo i Ševaš Njive su završeni, a trenutno se vrši zasipanje klinova. Na natputnjaku Gradina izvode se radovi na izradi skele i oplate rasponske konstrukcije, a aktualizirani su i radovi na izgradnji Interregionalne petlje Počitelj. U prethodnom periodu pojačan je intezitet radova na spojnim cestama prema M6 i M17 kao i radovi na CP Počitelj, na izradi temelja za čeličnu nadstrešnicu.

Na Sekciji 2 LOT-a 1 završeno je 44% iskopa i 60% nasipa te 24% završnog sloja nasipa. U tunelu Počitelj, koji je probijen četiri mjeseca prije roka, trenutno se radi na izradi hidoroizolacije i ugradnji geotekstila u desnoj tunelskoj cijevi i betoniranja dijela sekundarne obloge i ugradnji priparnog podgradnog sklopa u lijevoj tunelskoj cijevi.

Od ostalih objekata, na mostu M4 se radi na betoniranju zadnjeg segmenta desne rasponske konstrukcije i na izradi skele prvog segmenta lijeve rasponske konstrukcije, dok je na potputnjaku Orlovača završeno 95% radova. Izvođač radova na izgradnji autoceste na poddionici Počitelj – Zvirovići, LOT 1, je kineska kompanija China State Construction Engineering Corporation Limited, a vrijednost ugovora iznosi 56.522.840,50 eura bez PDV-a.

Na izgradnji mosta Počitelj, nakon obavljanja najtežeg dijela posla, postavljanja šipova, nastavilo se sa radovima koje se vrše na više pozicija istodobno. Na upornjaku U1 koji se nalazi s lijeve obale rijeke Neretve izbetonirane su prve dvije faze temelja te se armiraju potporni zidovi uz upornjak. Na stupnom mjestu S1 koji se također nalazi na lijevoj obali rijeke Neretve vrši se iskop tvrde stijene do kote dna temelja. Na stupnim mjestima S3 i S5, na desnoj obali rijeke Neretve, izbetonirane su četiri kampade, dok je na stupnom mjestu S4 izbetonirano pet kampada i trenutno se armira šesta kampada.

Radove na izgradnji mosta Počitelj izvodi konzorcij koji čine Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina), a ukupna vrijednost radova je 28.114.889,53 eura bez PDV-a, prenosi Radiosarajevo.ba. 

Osim aktivnosti na poddionicama Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići, JP Autoceste FBiH provodi tenderske procedure i za izbor najpovoljnijeg izvođača radova za poddionice Mostar jug – Tunel Kvanj i Tunel Kvanj – Buna. U petom mjesecu ove godine očekuje se potpisivanje ugovora o izgradnji s najpovoljnijim izvođačem za poddionicu Tunel Kvanj – Buna.

1/9

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije