hercegovački prirodni dragulj

"Oaza u kamenu" oporavlja se od korone - lani 1,596.526 KM prihoda

22.05.2022.
u 09:15

Turisti se vraćaju na ljubuški i hercegovački biser - vodopad Kravica. U rekordnoj 2019. godini uprihodila se 2,535.001 KM, a u kritičnoj 2020. samo 338.061 KM

Ljubuški i hercegovački osebujni prirodni dragulj na rijeci Trebižat, vodopad Kravica, postupno izlazi iz sveopće svjetske krize koju je izazvala pandemija koronavirusa, piše Večernji list BiH.

Vidljiv napredak

Takav zaključak nameće se nakon prošlogodišnjih rezultata u turističkim posjetima i financijskim učincima ostvarenima na Kravici. U 2021. godini od prodaje ulaznica i parkiranja uprihodilo se ukupno 1,577.010 KM. K tomu treba dodati i prihod od prodaje vaučera u iznosu od 19.516 KM, tako da je ukupni prihod iznosio 1,596.526 KM. Kad se to usporedi s ukupnim prihodom iz 2019. godine, koji se popeo na značajnih 2,535.001 KM, osjetno je manji - čak za 938.475 KM.

No napredak je ipak vidljiv, čime su zadovoljni u JP Parkovi Ljubuški koji upravlja i gospodari Kravicom, a zadovoljstvo svakako vlada i u Gradskoj upravi kojoj pripada dio prihoda, a i među samim stanovnicima Ljubuškog, ponosnima na svoju, svjetski poznatu, "Oazu u kamenu".

Napredak i zadovoljstvo proistječe iz usporedbe s kritičnom 2020. godinom, kada je zbog pandemije vladalo sveopće zaključavanje pa se uprihodilo samo 338.061 KM. Usporedbom brojeva vidljivo je da je u prošloj 2021. godini prihod na Kravici bio veći za čak 1,258.465 KM u odnosu na "izrazito pandemijsku" 2020. godinu. Gledajući po mjesecima, prihodi ovise o godišnjem dobu koje utječe na kretanje turističkih nomada u cijelom svijetu, a ono je svakako najveće tijekom dvaju ljetnih mjeseci - srpnja i kolovoza.

U srpnju prošle godine prihod je bio 364.045 KM, a u kolovozu 589.030 KM. Za usporedbu, u pretprošloj 2020. godini u srpnju je iznosio 58.320 KM, u kolovozu 140.850 KM, a u rekordnoj 2019. godini srpanj je donio 606.540 KM, a kolovoz 753.511 KM prihoda. Što se tiče ostalih mjeseci u prošloj godini, u siječnju se ubralo 2070 KM, veljači 6610 KM, ožujku 9500 KM, travnju 10.740 KM, svibnju 53.110 KM, lipnju 145.890 KM, rujnu 293.730 KM, listopadu 68.285 KM, studenome 21.380 KM te u prosincu 12.620 KM.

- Ograničenja u putovanjima, zatvaranje granica, propisi o karanteni i donošenje epidemioloških mjera izravno su utjecali na broj dolazaka turista koji je drastično manji nego 2019. godine, kao i u godinama ranije, no ipak se dogodio blagi skok u odnosu na 2020. godinu. Pozitivan utjecaj donekle su omogućile tzv. COVID putovnice koje ponovno omogućuju međunarodna putovanja i normalniji tijek društvenog života. U 2021. poslovna jedinica Kravica sadržajno je i dinamički provodila aktivnosti u skladu s godišnjim planom i programom rada za 2021.

Nastavljena je integracija aktivnosti vezanih uz oglašavanje digitalnim marketingom, pomoću društvenih mreža Facebook i Instagram te Google oglasa - stoji u izvješću o radu za 2021. i programu rada za 2022. godinu JP Parkovi d.o.o. Ljubuški. Navodi se da je među planiranim aktivnostima za 2021. godinu realizirana kontinuirana briga koja uključuje redovito održavanje sanitarnih čvorova, briga o okolišu, održavanje silazne staze niz stube, kao i prostor oko samog vodopada. Kako bi se osigurala sigurnost posjetitelja na Kravici, ponovno su organizirani spasioci, a radi očuvanja reda i mira te zaštite osobne imovine i osobnih stvari, organizirana je i usluga fizičke zaštite.

- Zbog cjelokupne krizne situacije nije iznenađujuće da se većina planiranih aktivnosti nije uspjela realizirati, no u svakom slučaju radit će se na prilagođavanju poslovne strategije, prateći cjelokupnu situaciju, a svakako se nadajući dosezanju pretkrizne razine turističke sezone - očekivanja su u JP Parkovi Ljubuški u ovoj i sljedećim godinama.

Prema odluci Gradskog vijeća Ljubuški, od 5. studenog 2021. godine, umjesto dotadašnjeg utvrđivanja cijena ulazne karte prema dvama razdobljima, sada se cijene primjenjuju tijekom cijele godine: za odraslu osobu 20 KM, za odraslu osobu s popustom (tj. s prebivalištem u BiH) 10 KM, za grupe učenika od 7 do 18 godina 5 KM, a agencije koje dovode skupine turista i s JP Parkovi imaju sklopljen poslovni ugovor, imaju popust od 20 posto.

2019. više od 4000 KM

Kažimo i to da je od prodaje ulaznica za Muzej u Franjevačkom samostanu na Humcu u 2021. ubrano 1252 KM: siječanj 8 KM, veljača 14 KM, ožujak 12 KM, travanj 50 KM, svibanj 72 KM, lipanj 104 KM, srpanj 290 KM, kolovoz 320 KM, rujan 136 KM, listopad 174 KM, studeni 54 KM i prosinac 18 KM. Usporedbe radi, u 2020. primitak je bio 804 KM, a 2019. godine 4072 KM.

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije