SIGURNIJI AUTI

Stručnjak: U nesreći u Njemačkoj gotovo sigurno nije sudjelovao dizelaš, on se ne bi zapalio

nesreća u Njemačkoj
Silvio Dietzel/DPA
02.04.2023.
u 19:17

Jesu li o tome razmišljali europski čelnici pri donošenju odluke o penaliziranju i postupnom ukidanju dizelskih automobila, nije jasno, no njihov će potez, piše autoklub, gotovo sigurno umanjiti sigurnost vožnje,

Nakon tragične nesreće u Njemačkoj u kojoj je preminulo sedam osoba, na internetu su počele rasprave o tome koje pogonsko gorivo koriste tri automobila koja su u njoj sudjelovala. Naime, došlo je do zapaljenja vozila, a požar je uzrok smrti šest od sedam osoba. Mnogi su prema tome zaključili da su se sudarili najvjerojatnije benzinci, možda električni automobili, no nikako dizelaši.

Jednostavno rečeno, automobili koji voze na dizelsko gorivo sigurniji su iz dva razloga. Prvi je njihova veća masa koja umanjuje inercijske sile u sudaru te djeluje kao barijera koja štiti putnike, a drugi je znatno manji rizik od samozapaljenja i zapaljenja u sudaru, objašnjava autoklub.

Jesu li o tome razmišljali europski čelnici pri donošenju odluke o penaliziranju i postupnom ukidanju dizelskih automobila, nije jasno, no njihov će potez, piše autoklub, gotovo sigurno umanjiti sigurnost vožnje, ali djelomično i komfor, jer automobili koji voze na dizelsko gorivo s jednim tankom mogu prijeći i više od 1000 kilometara te se trenutno mogu napuniti na svakoj benzinskoj pumpi, za razliku od električnih automobila koje je za sada još teško uvijek na jednostavan i usputan način napuniti.

Hoćemo li nakon 2035. doživjeti porast prometnih nesreća s najgorim ishodima, predstoji nam vidjeti. Do tada ćemo možda izmisliti neke nove sustave koji će povećati sigurnost vožnje, ili strogim kaznama iskorijeniti neprimjereno ponašanje na cestama, a postoji i mogućnost da će u sljedećih 10 godina punionice električnih vozila postati šire dostupne.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?