Matični uredi

Mostarci čekaju osobne isprave 10 dana duže nego u Orašju

Gužve
20.08.2013.
u 09:51

Najmanje razloga za zadovoljstvo imaju građani čija se evidencija vodi u matičnim uredima u Gradišci, Posušju i Mostaru

Trajanje provjera podataka u matičnim uredima za potrebe izdavanja osobnih isprava nije jednako u svim općinama u Bosni i Hercegovini. Samim tim i rok izdavanja osobnih isprava ovisi isključivo o tome koliko brzo će određeni matični ured izvršiti neophodne provjere. Naravno, građanima koji čekaju na nove dokumente prioritetno je pitanje kada će ih dobiti, a ne tko je kriv zbog čekanja.

Maratonske provjere

Najmanje razloga za zadovoljstvo imaju građani čija se evidencija vodi u matičnim uredima u Gradišci, Posušju i Mostaru. U Gradišci se u prosjeku na neophodne provjere čeka više od 12 dana. Nepunih 12 dana potrebno je u prosjeku i za provjeru podataka u posuškom matičnom uredu, dok je za to u Mostaru prosječno potrebno nešto više od 11 dana. Neće znatno kraće trajati ni proces izdavanja osobnih dokumenata u Bihaću, jer je tamošnjem matičnom uredu za tražene provjere potrebno prosječno 10,4 dana. Među općinama u kojima matični uredi sporo vrše provjere su i Banja Luka, Doboj i Višegrad. U Banjoj Luci je prosječno za provjere potrebno 9,4, u Doboju 8,5, a u Višegradu 7,9 dana. Toliko je otprilike potrebno i za provjere u Derventi. Oko sedam dana traju provjere podataka u Olovu i Kaknju, a šest u Širokom Brijegu, Tuzli, Ugljeviku i Cazinu. Ispada da najbrže do provjere podataka, a time i novih osobnih isprava dolaze građani Banovića, Bosanske Krupe, Doboj Istoka, Doboj Juga, Domaljevca, Hadžića, Konjica, Kupresa, Novog Travnika, Novog Sarajeva, Orašja, Sapne, Stoca, Vareša, Vogošće, Bileće, Broda, Donjeg Žabara, Istočnog Starog Grada, Istočnog Novog Sarajeva, Kneževa, Kostajnice, Krupe na Uni, Osmaka, Pala, Ribnika, Sokoca, Trebinja, Vlasenice i Vukosavlja. U ovih tridesetak općina matičnim uredima treba u prosjeku 0,5 dana ili još manje vremena za provjere podataka. 
Iz Agencije za identifikacijske dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BIH (IDDEEA) ističu da oni personaliziraju osobne isprave tek nakon što nadležni MUP završi upravni postupak izdavanja osobne isprave.

Elektroničke provjere

Ovo podrazumijeva elektroničku provjeru podataka u matičnim knjigama rođenih i knjigama državljana u matičnom uredu gdje je građanin upisan u ove knjige i provjeru zabrana i ograničenja kod nadležnog MUP-a. Kad se sve ovo završi, MUP donosi odluku o izdavanju isprave i IDDEEA-i prosljeđuje nalog za personalizaciju isprave. U IDDEEA-i prate dinamiku MUP-ova, a MUP-ovi pak dinamiku matičnih ureda. IDDEEA sve osobne isprave personalizira odmah i vraća ih natrag MUP-ovima koji iste uručuju građanima.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?