Otvaranje do 1. svibnja

FOTO Pogledajte prizore hercegovačke autoceste i mosta Počitelj

dionica Počitelj – Zvirovići
Foto: Klix.ba
1/7
28.03.2024.
u 21:33

Dionica hercegovačke autoceste Počitelj – Zvirovići s najvećim i najdužim mostom na Koridoru Vc koji premošćuje rijeku Neretvu u Počitelju uspješno se privodi kraju i prema najavi investitora svečano bi trebala biti otvorena do 1. svibnja.

Prizore autoceste koja je u oku promatrača iz zraka potpuno promijenila sliku juga zemlje objavilo je Javno poduzeće Autoceste Federacije BiH, kao nositelj projekta koji će modernim prometnicama našu zemlju povezati sa europskom mrežom puteva.

 

 

Prema planiranoj dinamici radova, most Počitelj i cijela dionici Počitelj - Zvirovići kao jedna od najatraktivnijih dionica hercegovačke autoceste bit će puštena u promet prije ljetne sezone, a vršitelj dužnosti JP Autoceste FBiH Denis Lasić je medijima rekao da će otvaranje mosta Počitelj i puštanje u funkciju s pristupnom cestom biti do kraja travnja, najkasnije do 1. svibnja ove godine,  piše Klix.ba

Izgradnja poddionice Počitelj - Zvirovići financira se iz sredstava osiguranih u okviru ugovora o zajmu sklopljenog sa Europskom investicijskom bankom (EIB) u visini od 100 milijuna eura i bespovratnim sredstvima Europske unije u visini od 5 milijuna eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Projekat Počitelj - Zvirovići je podijeljen u dva lota: LOT 1 (petlja Počitelj - početak mosta Počitelj i kraj mosta Počitelj - petlja Zvirovići) čija vrijednost iznosi 56.522.840 eura bez PDV-a, dok vrijednost ugovora za izgradnju LOT-a 2 (Most Počitelj) iznosi 28.114.889 eura bez PDV-a.

Poddionica Počitelj - Zvirovići duga je 11,07 kilometara, a najznačajniji objekt na poddionici je most Počitelj ukupne dužine 945 i maksimalne visine 100 metara, te impozantna građevina premošćuje magistralnu cestu M-17, rijeka Neretva i željezničku pruga Sarajevo – Ploče.

Osim mosta, na poddionici je i petlja s naplatnim mjestom i pristupnim prometnicama do regionalne ceste Buna - Domanovići i magistralne ceste M-17, tri vijadukta, tunel i otvorena trasa. Radovi su počeli krajem 2019. godine, a predviđeni rok izgradnje za LOT 1 je bio 24 mjeseca, te za LOT 2 30 mjeseci. Ali ti rokovi su zbog brojnih okolnosti probijeni u nekoliko navrata.

Izvođač radova za LOT 1 je kineska kompanija China State Construction Engineering Corporation Limited, a za LOT 2 (Most Počitelj) konzorcij azerbejdžanske kompanije Azvirt LLC te kineskih firmi Sinohydro Corporation Limited i Powerchina Roadbridge Group, koji je kao podizvođača angažovao širokobriješku kompaniju Hering, dok nadzor za oba lota vrši kompanija IRD Engineering S.R.L. iz Italije.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?