navigacija
HOĆE LI BITI NOVCA?

U planovima Vlade brza cesta od Mostara do Gruda

Završetak izgradnje autoceste na cijelom koridoru ovisi o izvoru sredstava - koliko bude novca, toliko će biti i urađeno

U planovima Vlade brza cesta od Mostara do Gruda

Foto: Dragutin Šantoši

U strateškim planovima Vlade Federacije BiH je i brza cesta od Mostara koja vodi prema Grudama, izjavio je za Fenu Direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić. Također je istaknuo da je Vlada FBiH i te kako opredijeljena za gradnju cestovne infrastrukture, te da je, osim ove, u planovima i dio od Žepča do Tuzle, zatim Tuzla - rijeka Sava, autocesta bez zaustavnog traka od Lašve do Travnika i dalje prema Bihaću.

Sve zavisi od sredstava

Planovi su veliki i njihova realizacija zavisi od sredstava, kazao je Karić, navodeći da je u Federaciji BiH trenutačno u izgradnji 31 kilometar autocesta, što je ekvivalentno vrijednosti oko 650 milijuna KM te da se do kraja ljeta očekuje početak gradnje još 15 km od Vlakova do Suhodola.
- Tako bi do kraja ljeta trebali imati u izgradnji 46 kilometara autocesta, a vrijednost te investicije, odnosno potpisanih ugovora za to je viša od 800 milijuna KM. U tijeku ove godine očekujemo i završetak 10 km autoceste od Kaknja do tunela Vijenac, ali isto tako možemo najaviti i da ćemo tijekom ljeta početi tendersku proceduru za izgradnju dionice Svilaj - Odžak, dakle dodatnih 10 kilometara. Početak gradnje očekujemo na proljeće. To je otprilike ono za što imamo osigurana sredstva i što možemo u tijeku ove godine pokrenuti - rekao je Karić.

Uvođenje sustava naplate

Podsjetio je da FBiH, od ukupno 285, trenutno ima 37 km izgrađene autoceste na koridoru Vc i da je za taj dio autoceste u tijeku uvođenje zatvorenog sustava naplate, čime će se započeti naplata cestarine po kilometrima.
Završetak izgradnje autoceste na cijelom koridoru, kako kaže, zavisi od izvora sredstava. Koliko bude bilo novca, toliko će biti i urađeno.
Ovi krediti koje sada koristimo, prema Karićevim riječima, odobreni su 2008. i dosta se kasni jer je mnogo vremena potrošeno za pripremu dokumentacije za dionice koje su sad aktualne, odnosno koje su u izgradnji.
Na upit o izgradnji sarajevske zaobilaznice, Karić je kazao da LOT-ovi 1 i 2 nisu u nadležnosti JP Autoceste FBiH, dok dio koji još nije započet u nadležnosti je te kompanije.
- Ovo do sada što je urađeno na sarajevskoj zaobilaznici je svega 50 posto. Za ovaj dio koji je dodijeljen Autocestama započet je proces eksproprijacije, to jest za LOT 3 od Butila do Vlakova i pripremamo dokumente za građevinsku dozvolu i za tender - kazao je Direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić.

Ocijeni:

1 2 3 4 5

0 (0 ocjena)
Ispravi pogreške

Ključne riječi

Komentari

Registracija